راهنمای ساخت رزومه در کارومه

وب‌سایت karoome.com  در طی فعالیت خود، همواره سعی داشته تا با ارائه راهکارهایی منطبق بر استانداردهای نوین، فرآیند استخدام را متحول سازد. یکی از موارد مهم برای کارجویان در فرآیند استخدام، داشتن رزومه‌ای حرفه‌ای است. داشتن رزومه حرفه‌ای و استاندارد هم به دیده شدن بهتر کارجویان کار می‌کند و هم فرآیند استخدام را برای کارفرمایان تسهیل می‌کند.

برای برخی از کارجویان که برای اولین بار از سایت کارومه استفاده می‌کنند این سوال مطرح مشود که چگونه میتوان در وب سایت کارومه رزومه ساخت؟

از همین روی، ما تصمیم گرفتیم که در مطلب راهنمای ساخت رزومه در کارومه نحوه پر کردن و ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از رزومه ساز کارومه را به طور کامل برایتان توضیح دهیم و شما را با الفبا و مقدمات ساخت رزومه با رزومه ساز کارومه آشنا کنیم.

اگر تا به حال رزومه نساخته‌اید یا دوست دارید رزومه‌ای حرفه‌ای و تاثیرگذار داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از رزومه ساز کارومه، مقاله زیر را مطالعه نمایید. در این مقاله، نکات مهمی که در هنگام نوشتن رزومه باید بدانید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم

راهنمای قدم به قدم ساخت رزومه کارجو در کارومه

برای ثبت رزومه در کارومه، در اولین قدم باید در کارومه ثبت نام کنید. اگر تا به حال در سایت ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا وارد سایت karoome.com شوید. سپس از منوی بالای صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه ” ثبت نام” کلیک کنید.

نکته ۱: اگر قبلاً در کارومه ثبت نام کرده‌اید، در نوار بالای صفحه اصلی سایت بر روی گزینه ” ورود” کلیک کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.

نکته ۲: ثبت نام در سایت کارومه و استفاده از رزومه ساز برای کارجویان رایگان است.

بعد از کلیک بر روی گزینه ثبت نام  صفحه‌ای مقابل شما ظاهر می‌شود که شامل دو قسمت با عناوین “کارجو” و “کارفرما” است. شما به عنوان یک کارجو طبعاً با قسمت “کارجو” یا همان کارجویان کار دارید (این قسمت در تصویر زیر مشخص شده است).

در قسمت کارجو، فرم ابتدایی ثبت نام در سایت برای شما آماده شده که این فرم به شکل زیر است:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در ابتدا باید شماره موبایل خود را با دقت وارد کنید .

در باکس بعدی ایمیلی که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید را ثبت کنید (اختیاری است).

نکته: یادتان باشد که شماره تماس شما مهم‌ترین راه ارتباطی همکاران ما و شرکت‌ها با شماست، پس از شماره ­ای  استفاده کنید که قابلیت تماس داشته باشد .

پس از وارد کردن شماره تماس خود در فرم بالا، در فیلد بعد از آن یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید (فیلد تکرار رمز را با رمزی که انتخاب کرده اید پر کنید).

جهت تایید و تکمیل ثبت نام در کارومه و فعالسازی حساب کاربری ، به تلفن همراه شما کدی ارسال می شود کد را در قسمت مشخص شده وارد کنید و اطلاعات اولیه خود را وارد نمایید.

اطلاعات را وارد نمایید و ادامه دهید تا وارد پنل خود شوید.

آشنایی با پنل کارجویی کارومه

پس از ثبت نام در کارومه به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد. در قسمت سمت راست ، مواردی وجود دارد که آنها را به ترتیب برای شما توضیح خواهیم داد:

در قسمت منوی سمت راست صفحه گزینه رزومه را کلیک کنید

نکته:

رزومه‌هایی که کمتر از ۲۵% تکمیل شده باشند به هیچ عنوان نمیتوانند به فرصت های شغلی درخواست دهند هدف شما به عنوان کارجو باید این باشد که رزومه خود را ۱۰۰% تکمیل نمایید.

تکمیل اطلاعات پایه

درقسمت تکمیل رزومه به ترتیب موارد زیر را کامل کنید :

در این قسمت اطلاعات پایه و مشخصات فردی ( کدملی، موقعیت ، وضعیت تاهل و …..خود را پر کنید

 درباره خود

در قسمت بعدی، متنی در مورد خود بنویسید به عنوان مثال بنویسید فردی با پشتکار و منظم هستید و اهل مطالعه

تحصیلات

در این جا تحصیلات خود را اضافه کنید با کلیک گزینه افزودن میتوانید مقطع تحصیلی بیشتری را وارد کنید

اطلاعات محل تحصیل

نام موسسه/دانشگاه : نام دانشگاه یا موسسه‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید را در این قسمت می‌نویسید.

نوع دانشگاه : نوع دانشگاه (آزاد، دولتی، غیرانتفاعی و …) را ذکر کنید.

رشته تحصیلی :رشته تحصیلی‌تان را بنویسید.

مدرک تحصیلی: به مقطع تحصیلات خود اشاره کنید.

بازه زمانی تحصیل: به تاریخ بازه زمانی تحصیل‌تان اشاره کنید. اگر همچنان مشغول تحصیل هستید، گزینه هنوز مشغول به تحصیل هستم را انتخاب کنید.

محل تحصیل: به محل تحصیل خود طبق روالی که در قسمت قبل و در مورد تجربیات شغلی توضیح دادیم اشاره کنید.

تجارب کاری

تجارب شما شامل سوابق کاری شما است اگر تازه فارغ التحصیل شده اید پروژه های دانجویی خود را در این قسمت اضافه کنید

نکته:

در این بخش از نوشتن تاریخچه شرکت قبلی‌تان خودداری کنید، چرا که تاریخچه شرکت‌ها با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی هستند. به جای آن، فهرست کارها و وظایفی که انجام داده‌اید را بنویسید.

به همین ترتیب اگر خواستید به یکی دیگر از تجربیات کاری خود اشاره کنید، در قسمت بالا روی گزینه “افزودن”، می‌توانید یکی دیگر از تجریبات شغلی‌تان را به رزومه اضافه کنید.

مهارت و تخصص ها

اگر توانایی در حوزه فعالیت خود را دارید یا متخصص هستید این قسمت را کامل کنید.

زبان خارجی

اگر به زبان دیگری به غیر از فارسی تسلط دارید در این قسمت اضافه کنید.

مدارک و گواهی نامه ها

در انتها، مدارک و گوهینامه دوره هایی که آموزش دیده اید را اضافه کنید.

راهنمای  پیام اطلاع رسان

برای اینکه کارجویان فرصت های شغلی را از دست ندهند و در اولین فرصت از فرصت های شغلی مطلع شوند منوی پیام اطلاع رسان را باید فعال نمایند.

تنظیمات پیام اطلاع رسانی

با فعال کردن تنظیمات این صفحه، فرصت‌های شغلی منطبق با مشخصات شما (تحصیلات، علایق، توانایی‌ها و …) برای شما به صورت هفتگی و روزانه از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.

شما در سایت کارومه میتوانید pdf رزومه خود را دریافت کنید و آن را چاپ کرده و همراه خود برای مصاحبه داشته باشید.

آپلود عکس در رزومه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید به آن توجه کنید، انتخاب و آپلود یک عکس برای رزومه‌تان است. دقت داشته باشید که عکسِ انتخابی باید حرفه‌ای و رسمی، یعنی تمام‌رخ، با آرایش مناسب و با پس‌زمینه سفید باشد.

برای آپلود عکس در رزومه خود، بر روی تصویر آدمک موجود در حساب کاربری خود کلیک کنید. و پس از آپلود عکس و اعمال تنظیمات لازم، گزینه Save را انتخاب کنید.

نکته: آپلود عکس الزامی نیست. با این حال وجود عکس در رزومه می‌تواند به دیده شدن شما در نتایج جستجوی کارفرما کمک کند.

درخواست برای فرصت های شغلی

 اما نخستین و شاید حیاتی‌ترین گام برای ساخت رزومه در کارومه، درخواست به فرصت‌های شغلی پیشنهادی است. فرصت‌های شغلی موجود سایت در قسمت استخدام است . روی فرصت شغلی مورد نظر خود کلیک کنید.

 

پس از انتخاب شغل مورد نظر قسمت ارسال درخواست را کلیک کنید

ارسال درخواست کار

شرح درخواست را براساس هماهنگی تجربیات و سوابق کاری خود با فرصت شغلی مورد نظر خود بنویسید و دلیل مناسبی برای درخواست خود ذکر کنید.

پس از ارسال درخواست کار منتظر تماس کارفرما برای تعیین وقت مصاحبه باشید.

خب، اکنون شما با نحوه ساخت رزومه در کارومه آشنا شده‌اید. در صورتی که درباره چگونگی ساخت رزومه در کارومه سوالی دارید، می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان کارومه شما را راهنمایی کنند.

 

بیان دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.