تکنیک ” سه در سه ” شیوه ای موفق در فرایند مصاحبه استخدامی

فرایند گزینش نیروی انسانی، نقشی مهم در موفقیت شما به عنوان یک مدیر و نیز شرکتتان دارد. حدود ۹۵% از موفقیت در هر سازمان به کارکنانی ربط دارد که برای آن کار انتخاب و استخدام می شوند.

بیشتر گزینش هایی که با عجله انجام می شود در نهایت به سرخوردگی منجر خواهد شد. تصمیم به استخدام یک فرد نه تنها بر زندگی و فعالیت های شما تاثیر می گذارد بلکه در بر دارنده پیچیدگی‌ها، ویژگی‌های شخصیتی، مهارت‌ها و نیز زندگی فردی شخص دیگر نیز خواهد بود بنابراین اگر تصمیم به استخدام دارید فرایند مصاحبه را به شکل دقیقی برنامه ریزی کنید تا با کمترین هزینه و بشترین کارایی به انجام رسد.

امروزه بیشتر شرکت‌ها سازو کارهایی مشخص برای انجام مصاحبه به کار می‌برند. تکنیک ” سه در سه ” شیوه‌ای موفق در فرایند مصاحبه استخدامی است.

تکنیک ” سه در سه ” شیوه ای موفق در فرایند مصاحبه استخدامی

بر اساس این تکنیک، باید حداقل پس از غربالگری و بررسی رزومه ها سه نفر را انتخاب کنید. سپس آنها را دعوت به مصاحبه کنید. هر قدر نفر اول درمصاحبه مقدماتی خوب ظاهر شده باشد باز هم هم هرگز خودتان را محدود به این نخستین متقاضی نکنید. بسیاری از مدیران منابع انسانی معتقدند که ” افراد متقاضی شغل، در هیچ برهه ای از زندگی نمی توانند همانند روز مصاحبه خوب جلوه کنند.”

جویندگان شغل در اولین جلسه مصاحبه، بیش از سایر جلسات شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. اگر به هر دلیلی، فردی نتوانست در نخستین مصاحبه شما را تحت تاثیر قرار دهد در دفعات بعدی بی تردید نمی تواند چنین کند اگر واقعا از فرد متقاضی خوشتان آمد سه بار با او مصاحبه کنید.

گام بعدی در اجرای تکنیک “سه در سه”  این است که برنامه ای را ترتیب دهید که حداقل سه نفر دیگر با متقاضی شغل مصاحبه کنند. این عمل باعث می شود که به قضاوت خود اکتفا نکنید. در نهایت این جمع بندی نظرات سه نفر می تواند احتمال خطا در انتخاب متقاضی مناسب شغل را کاهش دهد. در کسب و کارهای کوچک که واحدی بنام منابع انسانی  ندارند  سه  مصاحبه توسط مشاور منابع انسانی ، مدیر اداری مجموعه و مدیر بخش مربوط به شغل درخواستی انجام می شود.

شرکت یا سازمان شما در هر اندازه‌ای که باشد تیم متخصص کارومه بعنوان مشاور  در کنار شماست. ماموریت ما  افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی شماست .

بیان دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.