برای بهبود و پیشرفت حرفه‌ای این نه کار را انجام دهید.

در مدت زمان کمی، می‌توانید گامهای بلندی در مسیر حرفه‌ای خود بردارید.ده دقیقه تا شروع جلسه بعدی یا کلاس وقت دارید؛ می توانید در این زمان بدون هدف در صفحه فیس‌بوکتان با کسی حرف بزنید و یا یک ویدیو کوتاه ساختگی از یوتیوپ تماشا کنید و یا می‌توانید یک کار سریع برای بهبود و پیشرفت حرفه ای شغلتان انجام دهید.

خواه این مطلب را باور داشته باشید یا نه، کارهای زیادی است که میتوانید در ظرف ده دقیقه برای بهبود و پیشرفت حرفه‌ای  انجام دهید. مجله کارومه با کارشناسان حرفه‌ای این حوزه صحبت کرده تا روشهایی عالی برای ارتقا شغلی و موفقیت کاری در زمانی کمتر از مدت زمانی که صرف پختن یک کاسه سیب زمینی می کنید، به شما پیشنهاد کند.

نه کار برای بهبود و پیشرفت حرفه‌ای

۱– برای حرفه ای شدن باید برنامه ریزی روزانه کنید.

همانطور که قبل از رفتن به کلاس یوگا برنامهریزی می کنید، چرا قبل از رفتن به سر کارتان این کار را نکنید؟ اهدافتان را در راه کار، مدرسه و یا دوره کارورزی مشخص کنید و زمانی را برای آماده کردن اولویتهایتان در نظر بگیرید.

دنیس گیگن، مؤسس و استاد پایگاه برنامه کارشناسی مدیریت، برای اینکه در مسیر حرفه‌ای قرار بگیرید توصیه میکند که، دو سوال از خودتان بپرسید:‌« آیا امروز چیزی هست که به راحتی بدست آورم؟ برای رسیدن به آن کار لازم است امروز چه کارهایی انجام دهم؟

گیگن می گوید:‌« پاسخ به این دو سوال فقط دو دقیقه وقت میگیرد؛ اما کمک میکند که به سمت هدف واقعی حرکت کنید و در کارتان پیشرفت کنید

۲– برای پیشرفت حرفه ای،اخبار مربوط به صنعت و پیشه را بخوانید.

لویی شروین، مربی شغلی در نیویورک، میگوید:‌« بیشتر مواقع، شاهد هستیم که متخصصان حرفه‌ای، شغلشان را با وجود شکستها و خلاءها انجام میدهند و همیشه شایستگی خود را به تصویرکشیدهاند

او میگوید:‌« اگر از عواملی که بر صنعت و حرفه شما تاثیرگذار هستند و یا از چالشهایی که ممکن است در ذهن کارفرمایان شما باشد، آگاهی داشته باشید، دید بازتر و مجهزتری نسبت به حرفه‌ای که در آن فعالیت میکنید به شما میدهد

لویی توصیه میکند: که نشریههای بازرگانی (بخصوص مقالات تخصصی صنعتی و حرفهای و مقالههایی که مربوط به نقش و حرفه شما میشود) را بخوانید.

برای دسترسی راحت به این مطالب عضو یکی از سایتهای گوگل که گمان میکنید مفیدتر است شوید و یا فهرستی در توئیتر ایجاد کنید که بتوانید با بررسی سریع مطالب مربوطه موضوعات دلخواهتان را بررسی کنید.

۳با یک متخصص حرفه‌ای از طریق ایمیل یا پیامک درتماس باشید.

اگر شما فقط زمانی که با دیگران کار دارید و یا به چیزی احتیاج دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، این ارتباط به صورت معامله و فشار در میآید.

سعی کنید که با دیگران روابط حرفهای بهتر و پایدارتری ایجاد کنید و تنها زمانی که به چیزی و کاری احتیاج دارید با دیگران رابطه برقرار نکنید.

شروین میگوید:‌« فرستادن یک ایمیل یا پیامک برای جویا شدن احوال دیگران و سلام و احوالپرسی کمتر ازپنج دقیقه زمان میبرد؛ به این روش ارتباطات شما محکمتر و راحتر میشود و در آینده اگر چیزی نیاز داشتید راحتر و طبیعیتر میتوانید ارتباط برقرار کنید و از آنها کمک بگیرید.

۴دستاوردها و پیشرفتهای تخصص حرفه ای خود را تقسیم کنید.

فهرستی از کارهایی که در آن موفق بودهاید فراهم کنید و از آن نگهداری کنید و اغلب آن را به روز کنید.

هدف از انجام این کار این است که همه کارهای خوبی که انجام دادهاید را فراموش نکرده و به راحتی به کارفرمایتان یادآوری کنید.

منتظر نمانید که در بازبینی سالیانه این کار را انجام دهید.

رُی کوهن، مربی آموزش شغلی در نیویورک، میگوید:‌« این احتمال وجود دارد که رئیستان تصویر مبهمی از چگونگی کارکرد واقعی و پیشرفتها و دستاوردهایتان داشته باشد. اگر این کار را تا زمان بازبینی سالیانه به تاخیر بیندازید، ممکن است کارفرمایتان گمان کند که این کار شما بخاطر افزایش حقوق و یا پاداش است و اجرت شما متناسب با آن چیزی که واقعاً شایستگی آن را دارید نباشد

۵یک مربی حرفه ای داشته باشید.

جوزف لو، مشاورشغلی درلندن، میگوید:‌« صحبت کردن با یک مربی به شما کمک میکند که نقاط کور خود را شناسایی کنید و به صورت صادقانهای بازخورد دریافت کنید، و به این وسیله در فرایند شغلی خود با سرعت بیشتری پیشرفت کنید. این کار فرصتی فراهم میکند که به دیدگاهای جدیدی در مسیر حرفهای خود برسید.

با آماده کردن سوالات خود با جزئیات مربوط به هر کدام میتوانید در ظرف ده دقیقه یا کمتر از آن در شغل خود ترقی کنید و از زمان به نحو احسن استفاده کنید. اگر بصورت مختصر و مفید این کار را انجام دهید، وقت مربیتان را کمتر میگیرید و به این طریق او نیز قدردان شما میشود.

۶– از رزومه حرفه ای  خود بازخورد بگیرید.

رزومه شما اولین نقطه ارتباطیتان با شرکت است. به کمک آن میتوانید اولین تاثیر بزرگ را در مصاحبه شغلیتان به وجود آورید. بنابراین در وقت آزاد خود از یک مربی، استاد و یا فرد قابل اعتماد درخواست کنید که رزومه شما را بازبینی کند.

پالمر میگوید:‌« کار سختی است که بی طرفانه نسبت به خودتان و تجربیاتتان قضاوت کنید. بدون داشتن بازخورد واقعی ممکن نیست که خودتان را به بهترین نحو بر روی کاغذ منعکس کنید

بنابراین ده دقیقه صرف این کار کنید و سابقه کاریتان را برای یک مشاور مورد اعتماد بفرستید.و از بازخورد آن یک رزومه حرفه ای دقیق تهیه کنید.

۷آگهی نیازمندیهای شغلی را بخوانید.

با انجام این کار به دو هدف میرسید. واضح است که اگر در جستجوی کار هستید، باید به آگهیها نگاهی بیندازید. بعضی مواقع با تقسیم زمان و صرف ده دقیقه برای این کار، این امر راحتر و قابل کنترلتر میشود.

اگر شما حتی یک کاریاب فعال نیستید، شرایط و توصیف شغل مندرج در اگهی‌ها می‌تواند به عنوان ابزاری مفید در جهت ایجاد آگاهی نسبت به شرایط و ویژگی‏های شغلی مورد نیازتان، مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از این اطلاعات می‌توانید در جهت پیشرفت حرفه‌ای و یا تغییر شغل خود استفاده کنید.

کوهن میگوید:‌« به طور مثال برای پیدا کردن کار رویایی و موردعلاقه خود می‌توانید به صفحه نیازمندیها توجه و بررسی کنید، که این کار به چه تجربیات و مهارتهای نیاز دارد. شما میتوانید از اطلاعاتی که جمعآوری کردهاید به عنوان منبعی برای آگهی از این که شرکتها بدنبال چه چیزی میگردند استفاده کنید. همچنین به شما در مورد اینکه، اکنون در چه جایگاهی قرار دارید و برای رسیدن به آن شغل به چه مهارتهای نیاز دارید، اطلاعات میدهد

۸به شغل حرفه ای خود فکر کنید و بارش مغزی داشته باشید.

خواه مشغول کار یا در دوران رکود کاری باشید، این مسئله که چه کاری میخواهید انجام دهید؟ سوالی است که اغلب مواقع از خود میپرسید و پیدا کردن جواب آن مشکل است.

برندا هُن، مربی بنیانهای شغلی در میسوری، توصیه میکند: ده دقیقه تمرین کنید تا شغل رویایی خود را کشف کنید، ویژگیها و شرایط شغل ایدهآل خود را بنویسید مانند: فرهنگ شرکت، پاداش، تعادل بین کار و زندگی و سطح فشار کاری. به نوشتن عنوانها و تیترهای جزئی قانع نشوید، به این فکر کنید که چه چیزی شما را خوشحال میکند. آیا کار کردن با مردم خوشحالتان میکند؟ یا انعطافپذیری ساعات کار و غیره. سپس تمامی این موارد را یاداشت کنید و چند جستجوی اینترنتی انجام دهید تا متناسب با خصوصیات مورد نظرتان کاری پیدا کنید.

۹استراحت کنید.

فقط کار، کار، کار، کار، و کار میکنید. اما بعضی مواقع به استراحت هم نیاز دارید.

مطالعات نشان میدهد که استراحت کردن، کارایی را افزایش میدهد. و شما را در مسیر حرفه ای شدن قرار می دهد 

هنگامی که حجم کاریتان طاقتفرسا است و با مانعی روبرو میشوید؛ سعی نکنید که با تحمیل فشار و صرف انرژی بیشتر آن را انجام دهید. ده دقیقه استراحت کنید.

شروین میگوید:‌« اگر به مانعی برخوردید و نا امید شدید، توقف کار حتی برای چند لحظه میتواند به آینده کاریتان کمک کند و بعد از آن میتوانید با احساس بهتری بر کارتان نظارت کنید و نتیجه مؤثرتری بگیرید

منبع 10 things you can do to improve your career in 10 minutes or less

بیان دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.