ظرفیت ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در صنعت پوشاک وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

جلسه کارگروه تخصصی شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹۹ فروردین ماه در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت اشتغال و اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف گفت: دولت آماده حمایت از اشتغال مولد است.

جدول شماره یک امروز
دیروز فردا
استخدامی بانک صادرات ایران استخدامی بانک صادرات ایران استخدامی بانک صادرات ایران استخدامی بانک صادرات ایران

وی با بیان اینکه اشتغال باید همراه با رشد حاصل شود تصریح کرد: قطعاً رشد بدون اشتغالزایی ثمربخش نخواهد بود. از این رو برنامه‌ریزی‌های دولت همواره این بوده که همگام با افزایش رشد، خلق شغل نیز صورت بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در کشور به کارگزار ایجاد شغل و کلینک‌های ایجاد شغل نیاز داریم گفت: این کلینک‌های تسهیل‌کننده و حمایتی باید در سطح استان و ملی به ترویج اشتغال بپردازد، ضمن اینکه ما به ادبیات جدیدی برای ایجاد اشتغال نیاز داریم و در جلسات آتی شورای عالی اشتغال بحث خلق ادبیات را در حوزه اشتغال باز هم پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی اشتغال با بیان اینکه کشور نیازمند گروهی همفکر و محمل‌دار در حوزه اشتغال است گفت: اساسا باید سیاست‌ها و تدابیری که در این حوزه اتخاذ می‌شود از یک همفکری هدفمند و جهت‌دار برخوردار باشد. در غیر این صورت به صرف برنامه‌ریزی نمی‌توان به خلق شغل کمکی کرد. البته در کنار ایجاد شغل باید به فکر افزایش بهره‌وری باشیم.

ربیعی همچنین به آمارهایی که در زمینه ایجاد شغل در سال گذشته ارائه شده بود اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید کفش در استان خراسان سال گذشته حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و به صورت کلی ما در حوزه پوشاک ظرفیت ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را داریم چرا که مثلاً در ترکیه دو میلیون نفر و در بنگلادش ۲۰ میلیون نفر در حوزه پوشاک مشغول به کار هستند.

وی در پایان افزود: اهمیت برگزاری جلساتی از این دست تقویت کار بین دستگاهی و بررسی بسته مصوب اشتغال دولت است. چرا که هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه و وزارت کار در حوزه اشتغالزایی و خلق ادبیات جدید در اشتغال اهمیت قابل توجهی دارد.

بیان دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.