ده شغل برای کسانی که عاشق کتاب خواندن هستند

برای فصل بعدی مسیر شغلیتان آماده شوید.

تعدادی از مشاغل امکان اینکه مدام سرتان در کتاب باشد را برای شما فراهم می‌کنند. کارهای پژوهشی یا اسناد تاریخی از جمله مشاغلی هستندکه نیاز به مهارتهای نگارشی یا علاقه به بحث و مناظره در ارتباط با پژوهشهای منتشر شده با ادبیات دارند.

اداره آمار و اطلاعات نیروی انسانی مانستر ده شغل مرتبط با خواندن برای کسانی که از هیچ چیز، جز خواندن در زندگی لذت نمی‌برند و علاقه مفرط به مطالعه کتاب و پیگیر اطلاعات هستند ارائه می‌دهد.

۱.سردبیر خرید:

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: زمانی که عاشق خواندن هستید چشم شما در کشف نوشته‌های عالی ورزیده می‌شود و این امکان وجود دارد که این مهارت از شما سردبیرخرید خوبی بسازد. این کار به نفع انتشارات و خبرگزاری های ادبی است. خواندن نوشته‌ها و یافتن نویسنده‌ها وبدست آوردن مجموعه‌های تازه برای شرکتها برعهده شما است.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: عموماْ، برای شغل دبیر خریدار نیاز به درجه کارشناسی ( به طور معمول در رشته‌ انگلیسی یا روزنامه‌نگاری) دارید اما این امکان نیز وجود دارد که کارتان را با دستیاری در این رشته علیرغم رشته مطالعاتی مغایر با این حرفه انجام دهید.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۵۷،۲۱۰ دلار

۲. بایگان

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: هر کسی که علاقمند به نوشته‌های قدیمی است، تصدی بایگانی، شغل مناسبی برای اوست؛ تا خودش را در نوشته‌های تاریخی غرق کند. بایگان از بخش با ارزشی از اقلام تاریخی، اسناد رسمی و اوراق تقویمی نگهداری می‌کند. یک بایگان این اسناد را برای موزه‌ها و دولتها یا مؤسسات آموزشی سازمان‌بندی می‌کند.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید:  سابقه تحصیلی و مهارت بالا در رشته‌هایی مانند تاریخ و یا علم کتابداری از پیش نیاز های این شغل است. در تعدادی از دانشکده‌ها نیز به اجبار دوره‌های علمی مربوط به علم بایگانی وجود دارد.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ۵۴،۵۷۰ دلار.

۳. ویراستار محتوا

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: سهم عظیمی از کار ویراستار محتوا مربوط به شرکت های رسانه‌ای یا نشریاتی  است که محتوای مناسب برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است میشود. ویراستار محتوا با خواندن و مطالعه پیرامون موضوع آن مجموعه شروع به تولید محتوای ارزشمند؛ خواه این محتوا برای سرگرمی، اطلاع‌رسانی، یا ارائه دهنده بحث و مذاکرات متقاعد کننده باشد می کند. شغل ویراستاری محتوا نیاز به کسی دارد که درک درستی از کلمات داشته باشد و با الفاظ سرو کار داشته باشد.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: بیشتر ویراستاران محتوا درجه کارشناسی و سابقه زیادی در کار نویسندگی دارند.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۵۷،۲۱۰ دلار.

۴. ویراستار ادبی

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: اگر هر چیزی را از فهرست مطالب گرفته‌ها تا پیامهای تلفنتان را با حالت تیز بینانه می‌خوانید، شغل ویراستار ادبی ممکن است برایتان مناسب باشد. ویراستاران ادبی در ویرایش متن از نظر املایی، نقط‌ه‌ گذاری، دستوری، کاربرد کلمات و در حفظ و بررسی انسجام کلمات از لحاظ آهنگ کلمات و سبک نوشتاری برای نشر تخصص دارند.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: ویراستاران ادبی به رشته‌های انگلیسی یا روزنامه‌نگاری گرایش دارند و معمولاً لازم است که این افراد مهارت خود را از طریق آزمون استخدامی ویراستاری ادبی ثابت کنند.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۵۷،۲۱۰ دلار.

۵. کمک نویسنده

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: عشق به خواندن و نوشتن دلیل خوبی برای کسانی است که جذب منافع شغل کمک نویسندگی می شود که شامل رونوشت برداشتن از گزارشها، مطالعات و اخبار است. سپس طرح سرمایه پیشنهادی که برای سازماندهی پروژه‌ها مورد نیاز است را به تفصیل بیان می‌کنند.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: کمک نویسندگان معمولاً درجه کارشناسی دارند.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۶۱،۲۴۰ دلار

۶. وکیل:

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: وکیلان هنگامی در خواندن کتاب قانون مدون غرق می شوند، که نظریه قضایی فراهم نباشد یا به نمایندگی موکل در دادگاه حضور بیابند به همین دلیل است که کتابخانه‌های غنی حقوقی وجود دارد.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: افراد جویای این شغل باید فارغ التحصیل دانشکده حقوق باشند و پس از کامل کردن دوره کارشناسی خود  دوره رسمی امتحانات کانون وکلا را نیز بگذارند.

از این کار چه چیزی نصیبتان می‌شود: سالانه مبلغ ۱۱۸،۱۶۰ دلار.

۷. کتابدار

چه کاری در این شغل انجام می‌دهید: به اصطلاح وقتی که همه روزه در محاصره کتابها هستید؛ عشق به خواندن نیز پیش‌نیاز این کار است. کتابداران به غیر از نشان دادن محل کتابها به مراجعان، کار بزرگتری انجام میدهند و آن معرفی منابع غنی‌تر به پژوهشگرانی است که در زمینه خاص در حال مطالعه هستند میشود.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: جهت پیشرفت در این شغل، بیشتر کتابداران مدرک تخصصی در زمینه علم کتابداری دارند. امکان دارد برای کار کردن در رشته تخصصی در زمینه حقوق، پزشکی، یا امور صنفی کتابداران نیاز به یادگیری مهارتهای اضافی هماهنگ با رشته مورد نظر داشته باشد.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۵۷،۶۸۰

۸. سیاستمدار:

در این شغل چه کاری انجام می دهید: سیاستمدار باید دانش گسترده‌ای در مورد تاریخ سیاسی، انواع مختلف سیستم‌های حکومتی، گرایش‌ها و مسائلی که بر سیاست تاثیر می‌گذارد داشته باشد. بخش عمده‌ای از این دانش از طریق مطالعه گزارشها، مقاله‌ها، و دیگر مواد و منابع اطلاعاتی بدست می‌آید.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: برای ارتقاء رتبه به شغل سیاستمداری، انتظار می‌رود که درجه کارشناسی ارشد، یا درجه استادی و یا دکتری در این رشته داشته باشید.

از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۱۱۴،۲۹۰ دلار.

۹. مدرس

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: همیشه معلمان و کتابها به همدیگر وابسته هستند، به همین علت است که معمولاً معلمان زوج خوبی برای کسانی می‌شوند، که عاشق خواندن هستند. خواه بخواهید برنامه‌ریزی درسی یا تشریح مطالب ادبی کنید و یا تدوین آخرین تحقیقات آکادمیک را انجام دهید؛ خواندن اساس کار شما است.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: برنامه‌ریزی کنید که با مدرک کارشناسی شغلتان را آغازکنید. کارتان را به وسیله گرفتن مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهید/ ویا به مطالعات خود ادامه دهید. تدریس در مدارس دولتی نیاز به گواهینامه رسمی یا تصدیق دارد، در حالی که در مدارس خصوصی معیارها و ضوابط مخصوص به خود را دارند.

از اینکار چه چیزی عایدتان می شود: سالانه مبلغ ۵۸،۰۳۰ دلار برای تدریس در دبیرستان و ۵۹،۰۲۰ دلار برای تدریس در مدارس ابتدایی.

۱۰. مترجم

در این شغل چه کاری انجام می‌دهید: اگر طبق برنامه روزانه به خواندن مطالب به بیش از یک زبان می‌پردازید، واقعاْ عاشق خواندن هستید. مترجمان مواد نوشتاری را از یک زبان به زبان دیگر برمی‌گردانند،  این کار در صورتی بخوبی انجام می‌شود که قصد و نیت واقعی نویسنده متن اصلی را به زبان دیگر منتقل کنید.

برای این شغل به چه چیزی نیاز دارید: علاوه بر درجه کارشناسی که معمول و لازمه این شغل است، روانی زبان از ابزار حیاتی و مورد نیاز این شغل است. اگر چه زمانی که به ترجمه متون تخصصی می‌پردازید، مانند پزشکی یا اسناد مالی، مدرک کاری مرتبط به این رشته‌ها نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

 از این کار چه چیزی عایدتان می‌شود: سالانه مبلغ ۴۹،۱۲۰دلار.

از تمامی این شغل ها که بگذریم، خواندن کتاب بر تمامی افراد جامعه واجب است. در واقع کتاب یکی از بهترین روش های بالا بردن سطح سواد و دانش شماست تا بدین وسیله بتوانید با دنیای پیرامون خود ارتباط بهتری برقرار کنید و به گفته انیشتین

افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.

بیان دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.